Jump to content

Magenta Community

  • 0

Ich habe bei meinem Kabel Anschluss von Magenta kein Internet - Was kann ich tun?


Jonathan Dorian
 Share

Question

Hallo zusammen, 

 

wenn das Internet mal nicht geht, ist das sehr ärgerlich. Was du tun kannst, damit es wieder funktioniert, erfährst du hier:

 

1. Prüfe auf unserer Webseite, bei der Störungsabfrage, ob Meldungen zu einer Störung vorliegen. Sollte dir da ein Bereich farblich angezeigt werden, der deine Adresse betrifft, bitten wir um etwas Geduld. Unsere Techniker:innen sind in dem Fall informiert und an der Behebung der Störung dran.

 

2. Sollte dir auf der Webseite nichts angezeigt werden, starte einmal dein Kabel-Modem folgendermaßen neu:

 

a: Stecke alle Kabel vom Modem ab. Entferne bitte auch das Antennenkabel von der Wanddose und überprüfe es auf Beschädigungen.

b: Schließe jetzt nur das Stromkabel an und warte zwei bis drei Minuten. In dieser Zeit wird ein Selbsttest ausgeführt.

c: Stecke jetzt das schwarze Antennenkabel an die Wanddose (ohne Adapter, falls vorhanden) und an dein Kabelmodem an.

d: Warte rund 5 Minuten und teste, ob dein Internet wieder funktioniert (Wenn du per Kabel testest, schließe das LAN-Kabel ebenfalls wieder an!).

 

3. Führt auch das zu keinem Erfolg, melde dich bei unseren Techniker:innen unter 0676 200 7777 oder via Live-Chat in der MeinMagenta App. Sie suchen dann mit dir nach der genauen Ursache und leiten alle weiteren Schritte in die Wege.

 

Liebe Grüße, JD.

 

Link to comment
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Hello everyone,

 

When the internet isn't working, it can be very frustrating. Here's what you can do to get it back up and running:

 

1. Check our website's outage page to see if there are any reported issues in your area. If there's a section highlighted in color that corresponds to your address, please be patient as our technicians are already working on resolving the problem.

 

2. If nothing is displayed on the website, try restarting your cable modem:

 

a: Disconnect all cables from the modem. Also, remove the antenna cable from the wall socket and check it for any damages.

b: Now, only connect the power cable and wait for two to three minutes. During this time, a self-test will be conducted.

c Reconnect the black antenna cable to the wall socket (without using an adapter, if available) and to your cable modem.

d: Wait approximately 5 minutes and test if your internet is working again (If testing via cable, reconnect the LAN cable as well!).

 

3. If this doesn't yield any success, reach out to our technicians at 0676 200 7777 or via live chat in the MeinMagenta app. They will assist you in identifying the exact cause and initiating further steps.

 

Best regards, JD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share