Zum Inhalt springen

Magenta Community

Hello,

 

I just received a new Fiber Box 2. The installation is very problematic. After waiting for 30 min, nothing happens...and it is keep on blinking white. However, I can access the 192.168.01 but that it about it. 
 

When I run the diagnosis, it is telling me that there is no broadband. 
 

I tested the cables by using the old modem, and all works perfectly, so the problem is definitely with the new Internet Fiber Box 2. 
 

Does anyone experienced something like that? If so, what to do? Have you heard about defect boxes?

 

Many thanks

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

3 Antworten auf diese Frage

Recommended Posts

Hallo @Stimor1234

 

It sounds to me that the connection is not activated or disrupted. Please contact the Magenta technical service team: 

Privat

0676 200 7777
Business

0676 20333
 

0

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Thanks @Rexalius2000 for the very fast answer in English.

 

It is what I thought also, but then I tried with my older modem and internet works perfectly...

 

Unless it is, on Magenta’s side, a different activation per type of model...

0

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Magenta may have to activate the modem for your connection first. It is best to call the technology department tomorrow, which is available for you from 8 a.m. to 10 p.m.

0

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden


×

Magenta Webmail Login

Bitte wählen Sie aus, in welches Webmail Sie sich einloggen möchten.